# laksanakan kewajipan klik..=) #

Friday, October 1, 2010

Petua Kecantikan Semulajadi 2

ok...kita sambung sikit bab petua nak jg jecantikan ni...jangan ingat ni untuk perempuan je...laki pun blh amalkan..huhu

kali ni aku nak cite sikit tentang KETUAT...kalau xknal ape itu ketuat,korg tgk kat kaki korg...kalau ade bahagian kulit keras yg len macam ckit bntuk nye,ketuat la tu..huhu...benda ni mungkin x bahaya,tapi x slesa dibiarkan ada kat kaki...x lawa pun kalau org nampk..haha

ok..ni petua yg aku nak bg untuk bg hilang ketuat ni...Tumbuk kulit kayu manis sehingga lumat. Campurkan serbuk ini dengan sedikit air. Bancuhkan bersama dengan bedak sejuk. Setelah sebati, sapu rata di bahagian berparut. Lakukan sekerap yg mungkin. Lama-kelamaan, parut akan beransur hilang. Petua ini juga sesuai untuk menghilangkan bintik-bintik hitam dan jerawat di wajah.

cuba,jangan x cuba...hehe...kita akan sambung dngan beberapa lagi petua di masa akan dtg...=)


http://zanjabil87.blogspot.com





4 comments:

nazmi said...

mane ko kutip petua2 nih? dari nenek kebayan pe hehe anyway, nice blog u got there...

zanjabil said...

hehe...aku jumpa dlm laptop...x ingat bila aku copy dulu...huhu..thnx jenguk blog...jemput la dtg lagi ye...=)
bab petua ni akan bersambung lagi...huhu

Farien said...

hukhuk.. cantik budibahasa sudah cukup kot... =)

zanjabil said...

huhu...ape salahnye kalau nak cantik sume bahagian..hehe